29 Ekim 2012 Pazartesi

Ev Yoğurdu

Ev yoğurdunu ilk başlarda tutturmakta zorlanıyordum. Şimdi o kadar kolay geliyor ki, yoğurt makinesi vs almayı düşündüğüme inanamıyorum.
Gelelim tarife.
Bu gördüğünüz küçük meyve sebze kavanozlarını atmayıp yoğurt için kullanıyorum. Bir kavanoz bir çay bardağı. Her seferinde 3 tane yapıyorum, 2 günlük yoğurt ve bir tanesini maya olarak ayırıyorum. 3 çay bardağı pastorize günlük sütü kaynatıp, parmağımı yakmayacak ama içinde uzun süre tutamayacağım dereceye kadar ılıtıyorum. 45 derece kadar sanırım. Pastorize sütü esasında kaynatmaya gerek yok ama kaynatıp ılıtınca daha kolay tutuyor ne hikmetse. Süt ılırken önceden dolaptan çıkardığım mayamdan 2şer çay kaşığı kavanozlara koyup çırpıyorum. İlk yaptığınızda hazır yoğurt kullanacaksanız ondan bir çay kaşığı da yeterli olur. Mayalarım çırpıldıktan ve sütüm istenilen dereceye ulaştıktan sonra Sütü kavanozlara boşaltıyorum. Kapaklarını kapatıp mutfak dolabına koyup masa örtüsüyle sarıyorum. Yaklaşık 8 saat bekletip, 8 saatin sonunda kapaklarını hiç açmadan buzdolabına koyuyorum, bir 8 saatte orada bekliyor. En güzeli kavanozların kapaklarını açmazsanız ekşimiyor taze kalıyor. Yine de 3 günden fazla bekletmemek lazım bebekler için. Bulut'un en sevdiği şey, kavanozu görünce heyecandan topuklarını birbirine vuruyor:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder